onsdag 29 maj 2013

Om mig

Mitt geocachingnamn är Skogsmusan, det är med det namnet jag signerar när jag loggar cachar. Det är också det du ska söka på ifall du vill lägga till mig på geocaching.com.
Jag föredrar att vara ute i skog och mark före att geocacha i bostadsområden eller mitt inne i stan. Jag geocachar ensam, med hund, med sambo eller en god vän.
Jag har förmånen att bo i närheten av Tyresta nationalpark och naturreservat som jag besöker regelbundet. Kommunen jag bor i har även andra stora naturreservat och natura 2000-områden som har många geocachegömmor jag ännu inte funnit.

Jag har loggat traditional caches ända sen början men riktigt nyligen funnit min första mystery cache, tätt följt av min första multicache. Yeay!

Jag började geocacha på allvar förra våren när min sambo Pain Reaper ville testa på, men jag hade både hört talas om det och testat på det långt innan. Jag läste geografi på Universitetet för några år sen och då fick vi leta cachar under en kurs då vi skulle lära oss använda en GPS för sedan kunna överföra data till ett datorprogram som hette Arc View, men nog om det...
Jag visste som sagt vad det var och jag blev genast intresserad när sambon föreslog det. Sen dess och till dags dato har jag funnit 83 cachar. Man kan säga att jag föredrar kvalitet framför kvanitet och gärna ger mig ut efter enstaka cachar långt in i skogen.
I högerspalten finns länkar till några tidigare äventyr, och den här bloggen försöker jag att uppdatera allteftersom.
Jag har en annan blogg om mitt liv och när den nyligen började fyllas med lite mer geocaching än vad mina närmaste orkar med så bestämde jag mig för att starta denna blogg.

Om några andra geocachingentusiaster hittar hit som också bloggar, länka gärna er blogg i en kommentar så att jag kan ta mig en titt.
På twitter hittar ni mig som MillaSvens.

/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar