torsdag 9 maj 2013

Kustlinjen mot Årsta 8 maj

Igår bestämde jag mig för att följa Kustlinjen i sydöstlig rikting. Första målet var Österhaninge kyrka och efter det hade jag tänkt fortsätta ner mot Årsta havsbad för nästa cache, men mitt batteri dog på vägen och batteriskalet jag hade med mig ville inte funka. Det blev helt enkelt till att vända hemåt vid Haninge Golfklubb med bara 19% kvar på mobilen.
Trots det abrupta avbrottet blev det en cykelrunda på 22 km för japp, cykel är vad jag har att tillgå när jag cachar - cykel och ben att gå med.

Ungefär 5 km hemifrån cyklade jag förbi Gullringskärrets
naturreservat som jag tycker är ett underbart ofta förbisett
skogområde.


Mängden vitsippor som kommit upp på senaste tiden är
fantastisk.
Skylten som visar att här går Kustlinjen,
här vid cykelvägsavfarten mot Kalvsvik.
Kalvsvik är ett område med inget annat än hästar, hästar
och ännu mera hästar...
Här går också något som heter Kulturstigen som bjuder på
lite konst här och var.
Om det bara fanns en skylt som sa vad det skulle föreställa...
Utsikten från platsen med konsten ovan. I horisonten åt vänster
på bilden kan ni se tornet på Österhaninge kyrka.
Såhär såg kyrkan ut när jag fotade en bit från cachen
Österhaninge kyrka.
Rätt som det var stod jag mitt på Haninge golfklubb.
Appens karta över Kustlinjen. Den glada
gubben är cachen jag hittade och längst
ner till höger är slutmålscachen.
Den blå linjen är kustlinjen, och den
streckade linjen mitt i markerar cykelvägen
vid golfklubben där jag vände om.
Loggad cache - Barnvagnsvänlig cache om man kommer med buss 845 eller med bil-
Österhaninge kyrka

Happy hunting!
/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar