onsdag 8 maj 2013

Handen 24 april

På eftermiddagen den 24 april tog jag en långpromenad i syftet att finna upp till åtta Geocachar i Handen här i Haninge. Jag hittade sex stycken. Inte illa pinkat alls. Jag är inte så förtjust i att cacha i tätbebodda områden men samtidigt vill jag ju hitta ALLA cachar!

De två parkerna på bilderna är Eskilsparken resp Rådjursparken i centrala Handen. Bilderna med min hand på (en aning svullen pga all blåst som kylt ner) är på remsan jag fann i en "nano"-cache. Riktigt kul att hitta en sån.

Eskilsparken
Rådjursparken aka Brageparken
Idag har jag också roat mig med att ladda ner cachar till mobilen som sen kan ses även Offline så att jag slipper vara beroende av att finna en bra uppkoppling mitt ute i ingenstans. Det finns ett par cachar kvar i Tyresta naturreservat som jag inte hittat ännu (och där är det omöjligt att finna bra uppkoppling) och så har jag tänkt besöka Lännaskogarna, Paradiset i Huddinge m.fl. platser...

Kartan är från Endomondo, den app jag använder när jag cyklar, går, springer. Siffrorna är km jag gått och inte cachar jag hittat (tyvärr?).
Loggade cachar
Tor
Eskil
Esters place
Vallaskogen
Coin
Le Sceptre d'Ottokar
Dennis
Brage

Barnvänliga cachar
Tor
Eskil
Esters place
Coin
Le Sceptre d'Ottokar
Dennis

Brage
/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar