måndag 20 maj 2013

ESC och hundpromenadsgeocaching i goda vänners lag, 19 maj

I lördags var jag i Hägerstensåsen hos några goda vänner och bevittnade Danmarks vinst i årets Eurovision song contest. Jag stannade över och vid frukosten på söndagen uttryckte jag min önskan om att geocacha lite i området. Och eftersom att jag så sällan kommer dit så kan det vara kul att se lite av området och samtidigt logga lite.

Värdparet tyckte det lät som något vi kunde göra ihop och ta deras hundar med på turen, så det gjorde vi. Första cachen, Teatern på Åsen, som värdparet loggat vid ett tidigare tillfälle, fanns inte att finna så det blev till att logga DNF precis som fyra personer innan mig. Trist när en cache helt uppenbart blivit mugglad.

Vi fortsatte vår vandring till Kamälgen, en fyndig cache i närheten av ett fabeldjur som jag undrar om det finns en story bakom?

"Kamälgen"
Två fina afghaner i sommarvärmen utanför
Katthemmet.
Efter Kamälgen gick vi till Katthemmet där tydligen värdinnans mor, som numera äger Slåboda Hundpensionat, tydligen varit föreståndarinna. Det behövs verkligen fler såna här katt- (och hund) hem här i Stockholm, och de som finns gör ett sådant fantastiskt jobb - oftast icke vinstdrivande dessutom. (Obs, nu menade jag katthemmet och inte hundpensionatet som naturligtvis är ett vinstdrivande företag.)

Efter den cachen hade det blivit riktigt varmt och hundarna var varma och trötta och ville in i hemmets lugna vrå. 1,5 timme var vi ute ungefär, inte många - varken fyr- eller tvåbeningar, som orkar mer än så när det är (för)sommarvärme.

Loggade & dessutom barnvagsnvänliga cacher
Kamälgen
Katthemmet

Happy hunting!

/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar