onsdag 29 maj 2013

Min första multicache: Riksträdet (loggad cache nr 83)

Jag har en promenadhund, det vill säga någon annans hund som jag går promenader med när husse/matte jobbar. På onsdagar brukar jag och Putte, som hunden heter, gå promenad tillsammans med min väninna (med geocachingnamnet gitte.m) och hennes dotter i barnvagn. Idag regande det friskt men vi bestämde oss ändå för att ge oss ut efter vår första multicache, vi hade ju varit peppade sen igår!
Vi gav oss ut med sikte på multicachen Riksträdet här i Haninge. När vi kom till de utsatta koordinaterna var det inte alls svårt att förstå vilka siffror som skulle sättas in i de angivna ekvationerna. gitte.m började genast räkna men fick helkonstiga svar. Jag räknade och fick samma svar. Då räknade hon igen och fick åter samma svar. Mitt andra försök gav också samma svar, så vi tänkte att "ja men då är det väl rätt fast det ser konstigt ut", men nej, det var inte rätt...
gitte.m gav sig på den felande ekvationen en gång till och vips så hade hon löst det! Vi är inte säkra på vad vi gjorde för fel första gången, men nu blev det iaf rätt.

En härlig promenad senare (det hade slutat regna nu) fann vi cachen precis där koordinaterna sa att den skulle vara. Det var en härlig känsla att logga den första multin! Precis som med mysten så fick jag absolut mersmak.

Blogginlägget saknar bilder för att inte råka spoila något.

Tidigare på promenaden hade gitte.m även hjälpt mig hitta till mysten En sudoku i handen som loggades utan problem. 

Loggade cacher
Riksträdet (multi)
En sudoku i handen (myst)

Happy hunting!
/Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar