måndag 20 maj 2013

En eftermiddagspromenad längs med cykel- och promenadvägar, 16 maj

Jag trivs ju bäst i skog och mark men ibland är det trevligt att ta en promenad och logga några mer "lättillgängliga" cachar. Den här eftermiddagen tog jag en omväg på väg till ICA Maxi där jag skulle handla kvällens middag. Jag gick till Norrby via Mårtensberg längs med cykel- och promenadvägar. Alla cachar jag loggade denna dag, och även den jag inte lyckades logga, ligger längs med barnvagnsvänliga vägar i lättillgänglig terräng.

Den första cachen på promenaden var en riktigt finurlig en som jag var nära att missa för att den var så bra gjord. Cachen heter Välkommen till Mårtensberg! och fick mig verkligen att behöva både smyga och använda tankeverkstan ordentligt.

Nästa cache, Mårtensbergsskolan, har ett namn som säger allt. Och med tanke på var den låg och att jag var där ungefär vid 14:30-tiden på em så är det inte så konstigt att jag inte hittade den denna dag. Jag ville helt enkelt riskera att avslöja cachens plats så jag gav upp ganska snabbt och gick vidare mot Broarna över Gudöbroleden #1. Den här cachen var viktig för mig eftersom att den är i samma serie som min nemesis - Broarna över Gudöbroleden #4 - en cache som jag har letat efter över 20 gånger och hittills gått bet på. Det är så oerhört frustrerande att bomma en cache och varje gång läsa att andra loggat den. Ibland är man bara blind. Jag har faktiskt bett min väninna gitte.m ge mig ledtrådar om hon skulle hitta den nästa gång hon ska leta efter den.

Dagens sista cache hittades och loggades utan några större problem men efter lite sökande eftersom att jag först trodde att min GPS drev med mig. Flugan 1234 låg mitt i ett bostadsområde och jag är stolt över att jag ändå lyckades hitta och logga den utan att avslöja dess placering för ev. mugglare.

Det finns ett par cachar till i närheten men som jag ska ta en annan gång. Flugan 1234 var svåråtkomlig men krävde ändå inga verktyg, till skillnad från Gravfältet och Upp-Norrby 272.

Jag tog inga andra bilder för att inte råka spoila något eller
råka få med människor på bild som inte gett sitt medgivande.
Loggade & barnvagnsvänliga cachar
Välkommen till Mårtensberg!
Broarna över Gudöbroleden #1
Flugan 1234

Happy hunting!
/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar