söndag 2 juni 2013

Min första egna cache - Lovehills Fair Lady

Igår, i regnet, var jag ute och placerade ut min alla första egna gömda cache. Jag valde att dedikera min första cache till vår gamla hund som gick bort förra året. Hon blev nästan 16 år och jag saknar henne varje dag.
Lovehills Fair Lady
Platsen som är angiven för mysten på geocaching.com är en plats som vi gick förbi år ut och år in, oavsett var vi bodde. När Lady kom till oss år 1998 så var hon 2 år och då bodde vi i Handen, fyra år senare flyttade vi till Jordbro och även efter det, efter att jag hade flyttat hemifrån och hon bodde delvis hos mig och delvis hos min far (fr.o.m. 2005) så var detta en plats som vi kom tillbaka till. 2009-2010 när Lady var med mina dagishundar och mig på dagarna hände det att vi gick hit allihopa så att ungtupparna i gänget fick träna "inte jaga and".

Jag valde att göra en mystery cache av denna för att tvinga folk att läsa lite om rasen, läsa lite hur rasen Lady var av kom till och hur den utvecklats sen den blev erkänd ras och hur länge den faktiskt funnits i Sverige. Jag ville visa andra geocachare inte bara min hund, utan rasen hon tillhör. De bästa cacherna är ju de med ett syfte, eller hur?

Så, för att inte spoila något så anger jag inte rasen i det här inlägget. Cachen heter Lovehills Fair Lady, som var Ladys kennelnamn. Som FTF-pris (vilket gick till TeamFarsta) hade jag lagt med en "adresshängare" för hund och katt, en liten behållare som jag tror fungerar även som mikro-cache.

Såhär mycket regnade det när jag och hunden Putte var
och placerade ut cachen.
FTF gick till TeamFarsta & STF gick till fjällripa, stort grattis!

Happy hunting!
/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar