torsdag 6 juni 2013

Onsdagar = Geocaching

På onsdagar har jag en stående promenadträff med min goda väninna tillika geocachare gitte.m. Jag tar med promenadhunden och hon tar med sin lilla dotter i liggvagn. För ett tag sen insåg vi hur mycket roligare det var att passa på att geocacha lite istället för att bara ta samma promenadrunda varje gång. Jag tror aldrig vi tagit någon traditionell cache ihop eftersom att hon tar de med sin 6 åriga son och jag har tagit de flesta inom promenadavstånd. Vi brukar alltså ta mystar och multisar när vi är ute, så har det iaf blivit de senaste gångerna.
Nu i onsdags gav vi oss ut efter multicachen Gustav Svensson och tänkte att vi också skulle ta multicachen Busshållplatsen och mystery cachen Scouten "på vägen". Gustav Svensson lockade oss tack vare namnet och sen så verkade den lagom enkel och barnvagnsvänlig - vilket den var.

Geoterriern Putte vaktar geovagnen.
Det var lite förvirrande att gå från en multi till en annan och samla information och sen hålla isär alltihop, men vi lyckades någorlunda bra. Gustav Svensson var precis så enkel och trevlig som vi hoppats och efter att ha bommat på de två andra så var det rätt kul att kunna logga den. 
Med Busshållplatsen bommade vi redan vid första steget, eller nja... vi hittade informationen som vi skulle men lyckades inte tolka den rätt, så den ska vi försöka oss på en annan gång igen. Om det inte var för att den cachen ska innehålla en ledtråd till mystery cachen Parabolhuset så skulle jag nog gett upp den för ett bra tag framöver.
Till Scouten hade både jag och gitte.m fått ut samma koordinater men vi letade och letade och letade tills vi bestämde oss för att den nog var mugglad. Istället för att skicka en DNF-logg så mailade jag CO och frågade om vi hade rätt korridnater. Redan samma kväll fick jag svar att jo, det hade vi och att han hade kollat cachen och den låg där den skulle... Aaargh! Den får vi väl ge oss på igen då. Gränsen är fin mellan att vilja ge upp och att vilja ge sitt djävlar anamma. På den här cachen får det nog bli lite djävlar anamma.

Loggade & barnvagnsvänliga cachar
Gustav Svensson

Happy hunting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar