måndag 10 juni 2013

Aaargh! Så känns det när man bara bommar...

I fredags tog jag geovovven och gick ner till Rudans naturreservat för att än en gång ge mig på multicacharna Rudan ängar och Ruda skans. Jag och vovven hamnade fel från början så vi tog en promenad och begav oss hemåt.

Senare på dagen tog jag cykeln tillbaka och fann snabbt nya siffror att lägga in i ekvationen om Ruda skans och nu kändes det inte alls så svår att få ut trovärdiga koordinater. Men när jag väl kom till platsen och letade på högt och lågt och följde ledtråden så gott det gick så fann jag ändå ingenting.
Rudan ängar fick jag helknasiga koordinater på sist, nu fick jag nya koordinater till steg 2, men steg 2 skulle då varit mittemellan två skyltar som ingen av de hade några siffror på sig... suck! Och hur jag än räknade så fick jag samma koordinater och kom helt enkelt inte vidare.
Jag funderar på att be gitte.m eller sambon följa med nästa gång och se om de kan räkna bättre än vad jag kan.

Liite trött blir man när ingenting går som man vill.

/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar