tisdag 18 juni 2013

Pongo & Perdita (Multicache)

När jag skrev inlägget om Spike så insåg jag att jag har glömt att skriva om Pongo & Perdita!


Pongo & Perdita är min andra cache i Hundvänliga serien och min första multicache. Min allra första cache var en Mystery cache och även om jag inte varit främmande för att även göra en multicache tidigt så var den egentliga anledningen till att just denna blev en multicache att vart jag än letade efter bra gömställen hade jag en annan cache närmare än 161 meter. Suck! Så jag bestämde mig för en multi och att använda rastgården i första steget. Efter några barnsjukdomar med felstavningar blev TeamFarsta FTF på denna cache. Grattis!

Platsen jag vill peka ut med denna cache är en plats med två hundrastgårdar. Infon till att räkna ut koordinaterna för steg 2 - finalen - finns att hämta i den stora rastgården. Den stora rastgården har ett antal stenar och stockar som kan användas för lek och lydnad och massor av träd och grönska för hundar att gömma sig bakom och använda i lek med andra hundar eller sin ägare. Den här rastgården använde jag flitigt när jag hade hemmahunddagis 2009-2010. Den lilla rastgården lämpar sig bättre för just rastning men även för lydnad, speciellt om man vill ha distraktioner då den större rastgården oftast är upptagen om man väljer den lilla och både på helger och vardagar (under skolterminerna) används fotbollsplanen som ligger alldeles nära väldigt flitigt. Jag själv gick i Vikingaskolan i ÅK 4-5 och kommer ihåg gymnastiklektionerna på den fotbollsplanen.
Nu avslöjar jag kanske en aning mer om mig själv än tänkt, men den lilla rastgården använde jag vid ett flertal tillfällen under 2008-2011 för Valpkurser och Valpträffar då den rastgården är precis lagom stor för det ändamålet. Med största sannolikhet kommer jag återigen att använda den till det under 2014 om inte förr.

Eventuellt kommer det fler Multicaches i den här serien, så håll utkik!
Happy hunting!
/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar