tisdag 18 juni 2013

Spike (Traditional cache)


Idag placerade jag ut, skickade in för granskning och pulicerade min första nano-cache. Det tråkiga med en nano tycker jag är att man inte får plats med bytesföremål, Travel Bugs eller FTF-priser. Det som är bra med nanos är att man kan visa en plats som är muggeltät och förhoppningsvis slippa mugglare eftersom att cachen är för liten för att "råka snubbla på". Hoppas kan man ju iaf. Om jag har rätt återstår ju att se.

Spike är ytterliggare en cache i min serie om Hundvänliga platser. Spike liksom Pluto tillsammans med Pongo & Perdita är en cache som visar jägaren till en av Haninges hundrastgårdar. Den här rastgården ligger i Västerhaninge och jag har faktiskt aldrig besökt den tidigare då den har varit precis bortom mina strövområden med hund. Mitt första intryck av den var att den var så väldigt... platt. Hundrastgråden vid Pluto är liten men gropig, perfekt för hundar som gillar att gräva. Pongo & Perdita ligger vid två rastgårdar där den ena är liten, och rund men ändå har plats för ett par stenar. Den andra är större och utmärkt för att ha flera hundar i då den har flera stockar, stenar och gömställen. I den rastgården är det bara fantasin som sätter gränserna för lekarna och samvaron mellan hund och ägare.

Ett av mina mål med Spike var att göra den lätttillgänglig för barnvagnar. Jag vet inte hur lätt den är att logga med rullstol men hoppas att någon gör ett försök så att jag efter det (förhoppningsvis) kan lägga till attributet "Går att logga med rullstol".

Den här cachen loggades snabbt och FTF blev TeamFarsta! Grattis!

Jag har fler cache-idéer på lut i denna serie så Don't go anywhere!

Happy hunting!
/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar