fredag 7 juni 2013

Stenkul (traditional cache)

Stenkul blev min tredje cache och är den första, men inte den sista, cachen jag lägger ut för att synliggöra hur naturens krafter har påverkat landskapet. Jag har alltid fascinerats av hur naturen ser ut och många svenskar tar säkert vårat landskap med stenbumlingar här och där, rullstensåsar osv för givet men inte jag, jag stannar alltid upp och njuter av utsikten.

Cachen går att finna om man gör ett avstick på bara några tiotal meter längs med Sörmlandsleden etapp 4: Tyresta by - Handen (Rudans gård).
Oavsett årstid kan det vara en fysisk utmaning att ta sig till cachen, men ingen regelrätt klättring behövs så därför fick den en 3:a på terrängskalan. Jag hoppas att cachen utgör lite av en utmaning även för geocachare som loggat en hel del burkar redan. I beskrivningen av cachen jag jag skrivit med att det finns jordgetingbo i närheten eftersom att det vore förödande om någon fick en allergisk chock för att de inte visste om det.

FTF gick till fjällripa och mbis som stötte på varandra vid cachen. Grattis till er!

Happy hunting!
/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar