lördag 22 juni 2013

Nummer 100!

Min hundrade loggade cache... Det kändes så speciellt som jag hade hoppats fast inte trodde att det skulle göra. Dagen innan försökte jag hitta någon cache att logga som var värdig att bli nr 100 men jag gav upp. Till slut så bestämde jag mig för att ta en premium-cache som ligger alldeles i närheten av vår nuvarande bostad. Jag har för länge sedan tagit de andra cacharna i det området och blev glad när jag blev premium-medlem och såg att det fanns en kvar. Yeay!

Tyvärr har jag inga bilder att förgylla detta blogginlägg med, det beror mycket på att jag inte ville ta några spoilerbilder.
Cachen som blev nr 100 heter Gäralaus (GC48JKK) och hade Svårighetsgrad 3 i Terräng 2. Storleken var angiven med ett frågetecken men det som förbryllade mig mest var den där 3:an i svårighetsgrad...
Jag tog GeoTerriern på en promenad och när vi började närma oss slutet av vår skogsrunda var det dags att ta fram GPSen och söka vår väg fram till cachen. Bättre sent än aldrig så hittade jag nu google maps-funktionen på telefonen och kunde då se att vissa vägar var riktigt korkade att försöka sig på då bäckar rann lite här och var. Det var smartast att gå rätt långt och sen gå tillbaka mot cachen. Framme vid nollan kollade jag in storleken i beskrivningen och förstod då att det inte skulle vara någon traditionell "burk" jag skulle finna. Jag stannade vid ett gäng granar när GPSen nollade men det kändes fel. Jag startade då om sökningen och fick en ny nolla några meter bakom mig, och när jag vände mig om såg jag med en gång något som inte riktigt passade in. Jag vidrörde det mystiska och visst var det cachen! Wohoo! Jag blev så glad att GeoTerriern kom skuttande och ville vara med i jubelkalaset.

Att finna och logga min hundrade cache gav en riktigt härlig adrenalinkick, jag levde på den hela dagen. Jag lever nog fortfarande på den för jag har inte tagit mig ut att geocacha något sen dess. Men planerat har jag, oj oj oj vad jag har planerat!
Att finna en cache med lite högre svårighetsgrad helt på egen hand ökade självförtroendet, så jag har sett ut lite fler "svåra" cachar att logga under sommaren.

Hoppas alla ni där ute får en underbar sommar fylld med geocaching! Jag kommer fortsätta blogga, med undantag för någon vecka här och där då jag är bortrest, men då kommer jag delge er mina fynd och floppar så fort jag kommit hem igen - med bilder!

Happy hunting!
/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar