söndag 2 juni 2013

Två multicaches + 1 traditionell cache i Tyresta

I veckan var jag iväg till Tyresta och loggade mutlicachen Tyresta by. Jag fick leta i nästan en halvtimme för att hitta denna cache, men skam den som ger sig, till slut så fann jag den. Jag hade tänkt gå vidare till Picadilly Circus direkt efter, men jag kände mig svag och vädret var ostadigt, så jag stannade i området jag var i ett tag innan jag begav mig hemåt.
För att inte spoila något för någon så tänkte jag dela med mig av lite random bilder från Tyresta tagna både då och idag, ingen bild avslöjar var någon av multisarna är gömda.
I Picadilly Circus så hittade jag en Travel Bug (yeay!), så jag tog den med mig och lämnade den jag hade sen innan. Hoppas den hittar sin väg tillbaka till Tyskland till slut.

Den här raringen vill besöka olika fiskevatten världen över.
Den kommer ända från Texas i USA.
Idag loggade jag även Lake Långsjön. Vid den här traditionella cachen träffade jag en barnfamilj. Jag tänkte att det var bättre att förklara för de vad jag höll på med än att gå därifrån bara för att sen få veta att cachen mugglats, de hade ju sett mig gå runt som ett annat fån.
Jag hann dock inte säga något innan mamman frågade "hittade du skatten?". Det visade sig att de anat vad jag höll på med då de har bekanta som geocachar och visste lite om det hela. Vi hade en riktigt trevlig pratstund och jag blev erbjuden fika. Pga mina matintoleranser var jag dock tvungen att tacka nej, sen insåg vi att vi satt 1 meter ifrån en myrstack och att myrornas gångvägar gick rakt över fikaplatsen. Jag tackade för mig och begav mig mot Vindskyddet för att förtära huvudelen av min matsäck.
Den här familjen var inte de enda jag diskuterade geocaching med denna tur. Påvägen hemåt mötte jag ett gäng igen som frågat mig efter vägen mot Tyresta by och jag fick frågan "Vari ligger utmaningen med Geocaching?". Kan ni tänka er hur provocerande det kan låta? Jag började förklara allt möjligt och vi diskuterade det hela en bra stund innan jag gick före de vidare. Jag hade parkerat cykeln vid Bylsjön.

Nybyggt vindskydd
Vacker sjö
Fyndig cache
Här var det brant...
Härliga ängsmarker
Loggade cachar
Tyresta by
Picadilly Circus
Lake Långsjön

Barnvagnsvänlig cache
Tyresta by

Happy hunting!
/Skogsmusan

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig och ambitiös geocachingblogg den ska jag fortsätta att följa. Ett stort tack för dina långa och trevliga loggar på mina cachar. Du börjar bli ett riktigt geocachingproffs.... lycka till i fortsättningen.

    Ludwig Pettifogger.
    Stolt ägare till cacharna i inlägget.

    SvaraRadera