fredag 23 maj 2014

Om mig - en uppdatering

Jag fick nyligen en välgrundad kommentar om att min information om mig själv inte riktigt stämmer länge. Jag har till dags dato loggat lite fler än 83 cacher, mer bestämt lite drygt 200, men jag föredrar fortfarande kvalitet före kvantitet. Jag beger mig fortfarande hellst ut efter en eller två cacher långt in i en skog eller som har något jag gillar. Jag har t.ex. några favorit CO (cache owners) vars cacher jag kan bege mig långväga till när tid och möjlighet finns. Jag tycker också om cacher som tar mig till sevärdheter eller utsiktspunkter som jag annars helt skulle missat.
Jag har nog ett större intresse för multicaches nu än för ett år sen och beger mig gärna ut efter flerstegs multi som kräver lite benmuskler och tid.

Ett undantag som bekräftar regeln om kvalitet framför kvantitet är nog när jag emellanåt beger mig ut tillsammans med gitte.m, vi gick nyligen vår allra första Walking trail och har planer på att gå ytterliggare en i samma område.

Det var nästan ett år sen jag skrev ett inlägg om mig själv och sen dess har jag lagt ut lite fler cacher i min Hundvänliga serie och har flera på gång. Jag har även varit med på och loggad min första event-cache. Det får nog räknas som det senaste årets största milstolpe. Jag hade riktigt trevligt och lärde mig oerhört mycket, bl.a. om hur man kan ta sig an en mystery cache man fastnat på. Jag har ännu inte lyckats lösa någon av de jag fastnat på, men skam den som ger sig.

Mitt geocachingnamn är Skogsmusan, det är med det namnet jag signerar när jag loggar cachar. Det är också det du ska söka på ifall du vill lägga till mig på geocaching.com.



Hoppas vi ses i skogarna eller på webben!
Happy hunting!
/Skogsmusan

1 kommentar:

  1. Verkar som vi har samma uppfattning om vad geocaching är när det är som bäst! Kvalité och naturupplevelser. Inte mycket som slår det!
    Kul att hitta din blogg!
    Bojip=Birgitta

    SvaraRadera