fredag 30 maj 2014

NVH - Norra Västerhaning Power trail, 29 maj - en långpromenad med gitte.m och barnvagn

Var är Skogsmusan? Ser ni mig?
Äntligen var det dags för oss att ta oss an vår andra trail - båda två har vi faktiskt gått nu under maj månad. Den här månaden har varit mer händelserik än de senaste två åren tillsammans, iaf för mig. Två walking/power trails och ett geocachingevent. Undrar vad jag ska ta mig an nästa år när jag fyller 30? O_o
Kanske en 5/5:a*? Kanske om jag hittar en som går att ta med båt eller anna utrustning så att jag slipper höjder...
Den här granen såg vi, och tyckte synd om, alldeles i början av
promenaden. Ser ni den?
Föga anade vi hur mycket vi skulle komma att avsky granar...
Den här gången var vi väl förberedda, både med kläder, matsäck och massor av vatten. Sist vi var ute tillsammans, när vi gick VHWT var vi ute i tio timmar och även om denna trail hade färre burkar så förväntade vi oss en tuffare terräng och tuffare burkar. Tuffare burkar? - Ja. Tuffare terräng? - Eh, njaaa... Sen jag gick/cyklade denna sträcka sist så har de lagt om gångbanan, jag gissar att de har "handikappanpassat" den såsom man gjort med Maxislingan runt Nedre Rudasjön i Handen.

Vi tog det rätt så lugnt. Vi var ute i nästan precis 8 timmar (från att vi gick av pendeln i VH till att vi satte oss och väntade på bussen hem vid Hanvedens busshållplats) och gick totalt 13 km. Vi lyckades logga alla 33 brukar, tack vare min GC-frugas envetendhet och djävlar anamma. Jag gick hem med en TB och gitte.m gick hem med en trött, men nöjd, dotter.

Hela rundan var definitivt barnvagnsvänlig, om man är två så att en kan göra några avstickare till skogs.
Redan från början blev det många träd som skulle kollas,
det kunde ju finnas en kamouflerad cache nånstans...
Lilla M hittar sin allra första skatt!
... och här får hon hjälp av sin mor med att logga.
Vi pausade på Åby ängar och tog en fika.
Lilla M ville sitta i knät och få hjälp av (och på)
med skorna när vi satt på picknick-filten.
Promenadvägen var ungefär såhär trolsk stora
delar av vägen. Riktigt mysigt faktiskt.
Här hittar lilla M ännu en cache, och nu började hon verkligen
förstå vad det är vi egentligen håller på med...
Och att man ska låta burkarna ligga kvar i skogen.
Och sen ville hon naturligtvis ha Skogsmusans
hjälp att ta sig igenom terrängen.
När vi var halvvägs tillbaka, d v s när vi hade
ungefär 1/4 av burkarna kvar började vägen
se ut såhär...
Jag beundrar verkligen gitte.m som kämpade
med vagnen.
Loggade cacher, alla barnvagnsvänliga
NVH#01 Tågbron, NVH#02 Gamla infarten, NVH#03 Hundens park, NVH#04 Björnens park, NVH#05 Älgdalen, NVH#06 Åbyskolan, NVH#07 Åbylundsskogen, NVH#08 Åby ängar, NVH#09 Ängarna, NVH#10 Stumpen, NVH#11 Grillat, NVH#12 Skövlingen, NVH#13 Trollskogen, NVH#14 Double rocks, NVH#15 N i morse, NVH#16 76:an, NVH#17 Lilla röset, NVH#18 Dåntorpsskogen, NVH#19 Vilse i berget, NVH#20 Korsningen, NVH#21 Vilse igen, NVH#22 Ängarna igen, NVH#23 Vallgravarna, NVH#24 En camo-micro i skogen?, NVH#25 Varning för motorer, NVH#26 Varning för motionärer, NVH#27 Stumpen 2, NVH#28 Vajert, NVH#29 Lillebron, NVH#30 Rötter, NVH#31 Börja motionera, NVH#32 Storebron & slutligen NVH#33 Delta 20.
En härlig syn när jag hade loggat alla cacherna på nätet på kvällen.
*5/5:a syftar till 5:a i svårighetsgrad och 5:a i terräng av 5 möjliga. 5:a i terräng innebär klättring, dykning eller att man på annat sätt måste ta sig fram till cachen genom att använda specialutrustning.

Happy hunting!
/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar