fredag 30 maj 2014

Från Annedal till Karlberg, 27 maj - En promenad efter jobbet.

Jag jobbar i dagsläget i Sundbyberg/Bromma och ibland när jag har lite extra tid över efter jobbet och vädret lockar till burkjakt så promenerar jag från Sundbyberg till Karlberg, där jag sen tar pendeln hemåt.
Den här soliga tisdagen slutade jag tidigt och eftersom att jag visste att jag skulle jobba sent på onsdagen så bestämde jag mig för att unna mig lite burkjakt.

Jag följde kustlinjen hela vägen och gjorde inte många avstickare, tanken är ju att jag ska kunna ta den här vägen lite fler gånger och fortfarande ha burkar kvar att logga. Den här gången försökte jag mig på fyra stycken, varav två som jag bommat på tidigare - och även bommade på nu.

Först på tur stod Skonerten Constantia, en riktigt fin båt som påminner mig om Ariel som brukar ligga i Dalarö hamn. När jag passerade båten höll inte mindre än fyra personer på att måla, slipa, fixa och dona inför den här säsongens båtturer. Man kan tydligen ta en tur med henne om man betalar för sig.
Constantia
Under tiden jag väntade ut några förbipasserande latte-pappor
njöt jag av denna underbara utsikt.
Jag har någon skum svaghet för träd.
 Mördarslottet stod näst på tur, men här bommade jag för andra gången i år. Den här gången fick jag dock ett hum om var cachen kunde vara lokaliserad, men jag hörde lite för många för skumma ljud från platsen för att våga mig på det utan handskar.

Dagens avstickare blev till Guldporten. Och jösses vad uppförsbacken var värd utsikten och synen av detta underbart vackra konstverk.
Här stannade jag för en fruktpaus.
Det är så synd att höjder aldrig riktigt kommer till sin rätt på foto.
Guldporten!
Och så ett träd igen. Såg denna på vägen ner igen.
 Efter ytterliggare några kilometers promenerande var det dags att leta efter Djurparken. Och visst fann jag den och djuren, men bommade även här på cachen! Igen!
Efter en stunds letande började jag inse att jag nog letade på fel nivå. Och nu, i skrivandets stund så kollar jag på ett foto bland loggarna och inser att jo, jag hade rätt. Men jag vette sjutton om jag kommer till rätt nivå till fots...?
Ser ni djuren?
Båda de cacherna jag fann på denna promenad är barnvagnsvänliga, även om backen upp till Guldporten kräver en hel del arm- och vadmuskler.

Happy hunting!
/Skogsmusan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar